Best WordPress Hosting
 

Cannes, Hongkong, Dél-Korea és magyar filmek:íme a Kitekintő válogatás programja!

via mozinezo.hu => eredeti post link

Szeptember 1. és 9. között a CineFest Miskolci Nemzetközi Filmfesztivál Kitekintő szekciója két magyar remekművel, továbbá Cannes nyitófilmjével – amely egyben a CineFest nyitófilmje is – és Arany Pálma-díjasával vár. A Hongkongi Nemzetközi Filmfesztivál jóvoltából ugyancsak ebben a szekcióban hat kiemelkedő hongkongi alkotás látható, továbbá három dél-koreai mozi segít elmerülni a kortárs ázsiai mozi legkiválóbb darabjaiban.

A CineFest nyitófilmje egyenesen a 2023-as Cannes-i Filmfesztiválról érkezik Miskolcra: Jeanne Du Barry – A szerető egyben Johnny Depp nagy visszatérése, és hosszú ideje első európai filmje. Jeanne Vaubernier, a munkásosztálybeli nő (Maïwenn, a film rendezőjének alakításában), elszántan igyekszik feljebb emelkedni a társadalmi ranglétrán, és bájait felhasználva próbál kitörni nyomorúságos helyzetéből. Szeretője, du Barry gróf, aki Jeanne szerelmi intrikáinak köszönhetően gazdagodott meg, szeretné bemutatni őt a királynak, és a befolyásos Richelieu hercegen keresztül szervezi meg a találkozót. A találkozás messze felülmúlja a várakozásait: XV. Lajos (Depp) és Jeanne között első látásra botrányos szerelem szövődik.

A világ legrangosabb filmfesztiváljának fődíját, a Cannes-i Arany Pálmát elnyerő Egy zuhanás anatómiája a CineFest zárófilmje. A lélektani krimiben Sandra (Sandra Hüller – Toni Erdmann) idillinek látszó élete kártyavárként omlik össze. A sikeres német írónő francia férjével és látássérült gyerekükkel élnek a francia Alpok egyik kis falujában. A férfi váratlan halála után nem egyértelmű, hogy baleset, öngyilkosság vagy gyilkosság történt. Sandra ezért a rendkívül megterhelő nyomozás és tárgyalás középpontjába kerül. A már-már hitchcocki hagyományokat követő filmben az eseményeket végig a feleség szemszögéből követjük, miközben a néző számára is kérdéses az ártatlansága. Az Egy zuhanás anatómiája azonban sokkal több bűnügyi történetnél: Justine Triet rendezőt elsősorban a házasság, és alapvetően az emberi kapcsolatok legmélyebb rétegei érdeklik.