Best WordPress Hosting
 

Eidolon Club vol. 1 – És a király így szólt: Milyen csodás szerkezet! – vetítés és beszélgetés

via mozinezo.hu => eredeti post link

Az Eidolon Centre for Everyday Photography az itthoni közönségét megszólító, havonta visszatérő programsorozatot indít, ahol több, a privát fotográfiával kapcsolatos érdekes aspektust vitatunk meg, mutatunk be, és tárunk a közönség elé.

Az Eidolon Club arra hívja a hazai privát fotó iránt érdeklődő közönségünket, hogy a privát fotográfia műfajának segítségével megkérdőjelezzék a vizuális kultúra megszokott felfogásait. A válogatott programok, filmvetítések, workshopok és beszélgetések azt a célt szolgálják, hogy találkozási pontot biztosítsanak a privát fotó iránt érdeklődő szakembereknek és rajongóknak, diákoknak és kíváncsi felnőtteknek, amatőr fotósoknak és az amatőrök jelentőségét elismerő profiknak, a fotótörténet íróinak és olvasóinak – azaz mindenkinek, aki szeret fotográfiákat nézni, akkor is, ha azokat nem profik készítették.

Az első eseményen a kreatív víziójáért a Sundance fesztiválon is díjat nyert ‘És a király így szólt: Milyen csodás szerkezet!’ című dokumentumfilmet nézzük és vitatjuk meg közösen. A film főszereplője a kamera, ami megszületése óta nemcsak inspirálja az emberiséget, hanem megváltoztatta azokat a szociális kódokat, amelyek mentén viselkedünk. A film az emberiség önmaga iránti rajongását vizsgálja, valamint azt, hogy miért vonzódunk annyira ahhoz, hogy a világot a kamera lencséjén, majd képeken keresztül szemléljük. Axel Danielson és Maximilien Van Aertryck – a Ruben Östlunddal közösen jegyzett Plattform Produktion rendezői – egyenesen a társadalomra irányítják kameráikat, hogy felfedezzék, megmagyarázzák és leleplezzék, hogyan változtatta meg a viselkedésünket a kép iránti féktelen megszállottságunk. A filmkészítők eközben azt a kérdést is felteszik, hogy milyen társadalmi következményekkel jár a bolygón lévő, 2022-re mintegy negyvenöt milliárdra becsült kamera képáradata, és hogyan jutott el az emberiség kétszáz év alatt az első fotográfiát készítő Joseph Nicéphore Niépce hátsó kertjének megörökítésétől a több milliárd eurós médiaiparig.